UPOTREBA
Sa leševa uzeti zlatne zube, kosu, masnoću
bezazleno, to su samo sirovine
Niko se ne ubija, samo se proizvodi
puki dril, valcer, vergl, op, op!
naši kondicionirani ljudi
bezvremeni sled šokova
između kojih zjape rupe, prazni međuprostori
Sve se pretvara u akciju, sve se bljutavo izjednačava
Sveta upotreba, liturgija, to beše čas
proizvodnje
rada
odzvanja mehanički ritam kojim se zaglušuje ljudski krik
cloner-robot-bomba lupa vratima, trči uz polje
svet(l)a budućnost
Bestidno ponavljam ja
čovek − mera svih stvari, čovek − bajkovita mašina
iz ništavnosti stvari
košmari, utvare
povijam suknju, zatežem domaločas srozanu čarapu
Nešto umesto mene pokreće mehanizam mojih pokreta
udaram dlanom o koleno
SERIJSKI BROJ
Umiranja1: upakovana, u pripravnosti
potrošena, pohabana, izlizana, izbledela
parodirana, dvosmislena, potajno citirana
Težeći da smene one stare
preživljavaju sopstveni otpadak sutrašnjice
prebacujući primenjivost na
slobodni točak, u igri stepena
u bespoštednoj i izuzetnoj borbi
koja pumpa želju
Ističem
služim se gestom klasične umetnosti
Nehumanost progresa, kržljanje subjekta2, neizbežni hod istorije
Najmljeni tapšač broj 7
rad prema kopiji
epoha:ploha
____________________
1 Življenje/umiranje: nošenje smrti u sebi/umiranje.
2 Implicitni potrošač: pretpostavljen proizvodnjom, unapred uzet, ne(pro)pitan.
TRGOVAC
Udvaranje/pakost
kroz trgovačke kvalitete
Ko nije zao ne živi promućurno,
nego sramežljivo, oguglalo
Suprotno od solidarnosti s patnjom drugih ljudi
Suprotno od otmenosti
hladnoća: biti hladan i širiti je
napredovati
Trgovac-prorok, učitelj-zelenaš, dućandžijska stvar
Svemu je odredio cenu, a da to ne proizvede
instinktivno i neprekidno
po najvišoj ceni
Za svaku tuđu nadu, za svaku tuđu patnju
Sa strašnom namerom
da izgladi sve ivice života3
3 Taj svet! Taj svet! O fantastično! − ne može da se prepiše.
U VELIKOM ĆUTANJU
SPISATELJSKA INDUSTRIJA
telesno i stvarno
Na takvu propast cilja svaki pisac
time što bi hteo da donese smrt svima drugima
Sa tekstom s kojim se mnije i njegov vlastiti kraj
i onaj najnežniji, ovovremeni
svi koraci do izraza
Liberalna proizvodnja fikcije
ono što je nabiflao
što je dokučio
Nemo gledajući
priznao
Arogantno
nasilno nad vremenom drugog4
Hladnokrvno o agentima koji drže do njegove reklame
Izlaženje na glas
kupovanje za sebe
rečima
glasovima
Biće čuvenosti
Biće tržišnog artikla
Živuća slika samog sebe
mrtvac
slab čovek − stroj
___________________
4 Ja jesam onaj drugi, koji nisam.
LUTKE
Koturi koji ih pokreću
dražesno raznoliko
Napravljeni, ocenjeni
drveno jednostavno
duševni pogon
plastično ludilo i bes
U kvalitetu stvari: u slučajnom pojavljivanju njihove vrednosti
U kojima više ne svetli svetlo njihovog vlastitog određenja
Biološki supstrati, ali i
refleksivne forme društvenog procesa
Privid za uvećavanje sposobnosti postignuća
Puki agent proizvodnje
Oživljeno sredstvo (kapitala)
penje se kao udeo mašine
podmazujući je
Pretvoreno u opremu
mrtvo, neutralizovano, nemoćno
Krupnozrnaste fotografije iz prvog
sekvence filmskih žurnala iz drugog svetskog rata
sve što je ostalo posle pustošenja
lutke: tu su žive, ali ipak ne žive5
________________________
5 Aktanti, arhipersone, akteri, lica, glasovi, likovi, egzistenti, karakteri.
Нема коментара:
Постави коментар